woensdag 30 januari 2013

Poncho

Op bestelling haakten we deze stoere poncho voor een "jongens-moeders"; ze wilde graag veel strepen in grijs/blauw-tinten om te dragen over haar spijkerjack.

Dit is het resultaat:







Het patroon vind je hier. Eerst worden de granny squares gehaakt en in elkaar gezet, dan worden de strepen gelijk aan de granny squares gehaakt. Wij maakten aan de boven- en onderkant nog een afwerkrandje.

Ben je op zoek naar een workshop poncho haken? Kijk dan eens op deze site
ook voor een poncho op bestelling/uit voorraad kun je daar terecht.

x x x 


11 opmerkingen:

  1. хорошая интересная работа!
    приятно познакомиться и приятного вам творчества!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. спасибо. Добро пожаловать в наш блог!

      Verwijderen
  2. Mooi in deze klueren zeg. al een paar keer gezien op de site van drops maar die kleuren vind ik iets teveel van het goede maar in deze kleuren vind ik het wel heel gaaf. toch maar een saan beginnen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke poncho, ziet er alvast veel beter en schoner uit, dan die die ik een jaar gelden haakte!
    Ik vond je blog via een reactie die je net zette bij happy in red ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe veel bollen heb je hier voor nodig?
    Ik wil hem graag precies hetzelfde maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Margje, deze poncho is in maat M gehaakt. Ik heb 2 donkerblauwe bollen gebruikt, van de overige kleuren 1 bol. Succes ermee!

      Verwijderen
  5. Super leuke site dames!
    Ik was op zoek naar een poncho en kwam na zoeken op jullie blog terecht. Als liefhebber van de kleur blauw past deze goed bij mijn kleding. Ik heb nu de granny squares gehaakt, hoe zijn deze aan elkaar gemaakt? Door te haken of te naaien?

    Vriendelijke groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Eshter, je haakt de granny squares aan elkaar. Let goed op de vorm, dit wordt een soort V.
      Daarna gebruik je de steken van de granny squares om in verder te haken met granny stripes. Je meerdert in de punt voor en de punt achter. Zo ga je toer na toer door totdat de poncho de gewenste lengte hebt.
      Woon je in de buurt van Hellevoetsluis? Kom dan eens naar ons haakcafé; je neemt je haakwerk mee en krijgt tips en gezellige avond!
      Groetjes, Nathaly

      Verwijderen
  6. Hallo nathaly,

    Bedankt voor je reactie,

    Ik kan weer verder hoop ik en bedankt voor de haakcafetip!


    groetjes
    esther

    BeantwoordenVerwijderen