zondag 22 september 2013

Crochet and high-tea

De jarige Linda werd zaterdag door haar collega's verrast met een haakworkshop en high-tea in onze workshopruimte. Verkleed als prinses kwam zij nietsvermoedend aan, geen idee wat haar te wachten stond.

Last Saturday the collegues of Linda organised a surprise-party for her birthday at Lavendel & Papaver. She was dressed as a princess and had no idea what was going to happen.

Het werd een hele gezellige middag. Er werd veel gekletst, gelachen, gehaakt en gesnoept van de zoete en hartige gerechten van de homemade high-tea.

It was a lovely afternoon with lots of chatting, laughing, making crochet projects and eating of the homemade high-tea.






In alle drukte ben ik vergeten foto's te maken van de haakwerkjes. Wel jammer, want er werd veel moois gehaakt:
bloemen - boekenleggers - onderzetters - labels
Wat is het toch heerlijk een hele groep handwerkende dames te zien, ik kan er geen genoeg van krijgen.

As it was so busy I have forgotten to take photos of the crochet projects, which is a shame as the women made nice things, like:
- flowers - book markers - coasters - labels
I do love seeing a happy group working on their handwork projects.

En dat is maar goed ook, want de workshops gaan heel goed.
Het begon met een paar moeders, die mij zagen haken tijdens het wachten bij zwemles en het zelf ook wel wilden leren. Ik gaf de lessen thuis aan de eettafel.
Inmiddels hebben we alweer een halfjaar een eigen workshopruimte waar we verschillende creatieve workshops geven voor groot en klein, beginners en gevorderden en 
indien gewenst met lunch of high-tea.

And that is good, as the workshops are running well.
It started with some mums, who saw me doing crochet during the waiting time of the swimming lessons of our children. They asked me to teach them how to crochet. I gave the lessons at home, in our dining room.
Now we are having our own workshop space for half a year now and we are teaching creative lessons to adults and children, beginners and advanced. If desired we will serve a lunch or high-tea.


maandagavond 23 september 2013 staat het kabelkussen breien op het programma
en 
dinsdagavond 24 september geef ik de workshop haken voor beginners en mini-hondjes haken.

Meer informatie over onze creatieve workshops vind je hier.

Monday evening September 23, 2013 is the workshop knitting a pillow with Ribbon XL
and
Tuesday evening September 24, 2013 is the workshop crochet for beginners and crochet mini dogs

More informations about our creative workshops can be found here


x
Nathaly




3 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee. We leggen het verjaardagsgeld bij elkaar en geven een workshop cadeau. Tja dat wil ik wel voor mijn verjaardag! Hihi. Zulke leuke kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nathaly,

    Je foto's zien er ontzettend gezellig uit! Wat hadden jullie een hoop dames! Ben jij dat in die prachtige jurk?

    Mooie kussens ook. Zelf ben ik meer een haakster, maar het voordeel van breien is weer dat je dit soort prachtige patronen kunt maken!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen